Dijital pazarlama kavramı, eskiden ürünler ya da markalar için klasik pazarlama teknikleri kullanılırken artık dijital ortamın da daha aktif olmasıyla beraber dijital pazarlama kavramı ön plana çıkıyor. Hala dijital pazarlamanın tam olarak ne olduğunu ya da nasıl uygulandığını bilmeyenler olabilir. Bu noktada sizler için dijital pazarlama tekniklerinden ve tüm detaylarından bahsettik. Dijital pazarlama nedir? Ne işe yarar? Hangi tekniklerle uygulanabilir? Eğer siz de bu soruların yanıtlarını arıyorsanız en doğru adrese geldiğinizden emin olabilirsiniz. Merak ettiğiniz soruların ayrıntılı yanıtlarını yazımızın devamında bulabilirsiniz. Dijital pazarlama nedir? Dijital pazarlama eğitimi ile süreç öğrenilebilir mi? Firmalar bu süreçleri dijital pazarlama eğitimleri alarak kendileri yapmak isteseler de işin sektörel püf noktaları atlandığı için yine bir dijital pazarlama uzmanından danışmanlık hizmeti almaktadırlar.Bildiğiniz üzere artık bu gelişimle beraber pazarlama teknikleri ikiye ayrılıyor. Klasik pazarlama ve dijital pazarlama olarak ikiye ayrıldığını söylemek mümkündür.
Dijital pazarlama nedir? Nasıl yapılır?
Dijital pazarlama nedir? Gelişen ve değişen dünyayla beraber pazarlama teknikleri de değişkenlik gösteriyor. Artık bu teknikleri geleneksel pazarlama ve dijital pazarlama olarak ikiye ayırmak yanlış olmayacaktır. Çünkü internet kullanımının artış göstermesi artık sektörlerinde dijital ortamda markalaşmasını gerektiriyor. İnsanların genel olarak tüm ihtiyaçlarını internet üzerinden araştırıp satın aldığı bu çağda doğru dijital pazarlama teknikleri ile ön plana çıkmak ve rekabetin galibi olmak büyük önem taşıyor. Peki, dijital pazarlama tam olarak nedir? Nasıl yapılmalıdır? Dijital pazarlamanın etkili olması için hangi detaylara dikkat etmek gerekiyor? Merak edilen tüm bu soruların ayrıntılı yanıtlarına içeriğimizin devamından erişim sağlayabilirsiniz.
Dijital pazarlama teknikleri nelerdir?
Klasik ve dijital pazarlamanın arasında belirleyici büyük farklar bulunuyor. Bu farkların net bir şekilde anlaşılabilmesi için dijital pazarlama kanallarını iyi anlamak gerekiyor. Dijital pazarlama için uygulanan teknikler birden fazladır. Dijital pazarlama için birden fazla teknik bulunuyor. Bu teknikler arasında en dikkat çekeni ve sonuç odaklı olanı ise SEO çalışmalarıdır. Dijital mecralarda yer alan markalar ve sektörler arasında ciddi bir rekabet burada da devam ediyor. Bu rekabet arasında arama motorlarında kaybolmamak, ön plana çıkan ve tercih edilen bir marka haline gelmek için SEO çalışmaları çok faydalı olabilir. Çünkü SEO çalışmaları sitelerin, markaların arama motorlarında üst sırada yer almasını hedeflerken aynı zaman marka bilinirliği, organik reklam ve hedef kitlenin siteye ulaşmasını kolaylaştırmasını da hedefler. Tüm bunlar bir tür dijital pazarlama tekniği olarak ifade edilebilir. Bunların yanı sıra öne çıkan diğer tekniklerden kısaca bahsetmek gerekirse de;
-
E-posta pazarlama kanalı; Dijital pazarlama için tercih edilen kanallardan ilki postadır. Kayıtlı müşterilerin e-posta adreslerine marka ya da ürün tanıtımı yapmak için atılan e-postalar ile uygulanır. Büyük oranda reklam verimliliği de sağlar.
-
Tıklama başı ödemeli pazarlama kanalı; Tıklama başı ödeme de dijital pazarlama kanalları arasında yer alıyor. Bu yöntem ile tıklama başına ödeme yaparak reklamınızı kolayca yapabilirsiniz. Hem bütçe açısından hem de verimlilik açısından en çok tercih edilen dijital pazarlama kanallarından biri olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır.
-
SEO pazarlama kanalı; SEO çalışmaları yine en çok verim alınan ve tercih edilen dijital pazarlama kanalları arasında yer alıyor. Hatta SEO için dijital pazarlamanın olmazsa olmazı demek yanlış olmayacaktır. Çünkü reklamlara ekstra ücretler ödemeden sadece SEO çalışmaları ile marka bilinirliğini sağlayabilir ve arama motorlarından çok daha görünür hale gelebilirsiniz. Elbette bunun için doğru bir yerden etkili SEO hizmeti alıyor olmanız da belirleyicidir.
-
Görüntülü reklam pazarlama kanalı; Görüntülü reklam seçeneği de sıklıkla tercih ediliyor. Bu çalışma nasıl yapılır diye soracak olursanız da; genelde markaya ya da işletmeye ait hedef kitlenin en sık tercih ettiği siteler saptanır ve bu sitelere markayla ya da ürünle ilgili dikkat çeken görseller konulur. Böylece bu siteleri ziyaret eden kullanıcılar markanın ürünlerini görür ve reklamı yapılmış olur.
-
Sosyal medya pazarlama kanalı; Sosyal medya da büyük bir dijital pazarlama alanıdır. Markanızın ya da işletmenizin sosyal medyada yer alması da büyük ölçüde pazarlama kolaylığı sağlar. Aynı zamanda daha fazla hedef kitleye ulaşmanızı da doğrudan sağlar. Trafik attırmak için Fabebook, İnstagram, Twitter gibi soyal mecraları kullanmayı hedefler.
-
İçerik pazarlama kanalı; Ürün satışı yapıyorsanız ya da markanıza ait bir şeyin tanıtımını yapmak istiyorsanız içerik pazarlaması büyük ölçüde verim alabileceğiniz yöntemlerden biridir. İlgili yazılar, blog içerikleri gibi detayları kapsar.
-
Arama motoru optimizasyon çalışmaları (SEO); İç seo ve dış seo çalışmaları ve teknik seo çalışmalarını kapsar.
Tüm bu teknikler dijital pazarlama için kullanılır. Hepsinin en temel amacı sitelerin reklamlarını yapmak, ön plana çıkarmak, gözde ve bilinir hale getirerek markalaştırmak ve en önemlisi doğru hedef kitleye ulaşmasını kolay hale getirmektir.
Dijital pazarlama ajansı
Dijital pazarlama ajansları olarak yukarıda ifade ettiğimiz dijital pazarlama kanalları için profesyonel destek almanız önemlidir. Bu noktada doğru dijital pazarlama ajansları bularak iletişime geçebilirsiniz. Çok sayıda dijital pazarlama ajansı olmasına rağmen tümün aynı tecrübe ile hizmet vermediğini bilerek ayrıntılı bir araştırma yapmanız gerekiyor. Aksi halde tecrübesiz bir ajanstan alacağınız hizmet sonuç vermeyecek ve buna ayırdığınız bütçenin boşuna gitmesine neden olacaktır. HD Bilişim olarak sizlere ekin ve yetkin hizmet sunuyoruz. Hemen iletişime geçerek ayrıntılı bilgi talebinde bulunabilirsiniz.
Dijital pazarlama SEM (Search Engine Marketing) ile internet pazarında sizde yerinizi alabilirsiniz. Çok büyük bir işletmeye sahip olabilirsiniz. Dijital pazarlama ajansı HD Bilişim olarak Digital Marketing çalışmaları yapmaktadır.
Dijital pazarlamayı kısaca tanımlamak gerekirse, bir firmanın dijital ortamdaki pazarlama sürecine verilen isimdir. Birgün dijital pazarlama konusunda yatırım yapan aynı işi yapan bir rakip iş yerinizin karşısına küçük bir dükkan açar ve siz mağaza lokasyonunuzda kalırken o tüm Türkiye'ye ürün satmaya başlayabilir. Dijital pazarlama ile stratejik reklam ve SEO çalışmaları ile dijital pazarlama yapmayan bir rakibinizi nekadar büyük olursa olsun geçeceğinizi biliyor muydunuz? Yeni medya anlayışının ortaya çıkması ile dilimize girmiş, yeni ve bir o kadar da geliştirilmeye müsait olan bir pazarlama çeşididir. Radyo, Televizyon, Gazete, Pano gibi geleneksel reklam türlerinin aksine çok daha etkili ve çok daha interaktif şekilde sadece ilgili ve potansiyel müşteri olan kişilere gösterilen reklam modelidir. Tüketici ile etkileşim halinde olması, yenilikçi yaklaşımlarda bulunması yeni dijital pazarlamanın en temel özelliklerini oluşturmaktadır. Reklam veren firmalar dijital pazarlama ile isterse 18 ile 25 yaş arasında sadece erkeklere yönelik reklam gösterebilmeleri yeni medyayı geleneksel medyadan ayıran en muhteşem özelliktir. Potansiyel müşteri kitlesi ile doğru yerde ve doğru zamanda kurulan iletişim sonucunda satış meydana gelecektir. Firmalar bu yüzden en iyi satış rakamlarına ulaşabilmek için dijital pazarlama yöntemlerinden her geçen gün daha fazla faydalanmaktadır.
Geleneksel pazarlama yöntemleri ile dijital pazarlamayı karşılaştırdığımızda örneğin gazeteye verilen bir reklamı günlük kaç kişinin gördüğü, kaç kişinin bu reklamdan dolayı geri bildirimde bulunduğu gibi bilgilere erişmek mümkün değildir. Geleneksel pazarlama yöntemi adeta bir kara delik gibidir. Oysa dijital pazarlama ile kaç kişinin reklamı gördüğü, kaç kişinin tıkladığı, kaç kişinin ilgili içeriğe ifade bıraktığı ve kaç kişi bu içerikten sayfayı ziyaret ettiği gibi geniş istatistiki bilgilere sahip olunabilmektedir.
Dijital Pazarlama Taktikleri
Pazarlamanın doğru ve isabetli olabilmesi için bir takım teknik ve taktik sistemlerine uygun hareket edilmesi gerekmektedir. Bu taktikler en iyi sonuca ulaşmak ve işletmenin daha fazla satış yaparak kar elde edebilmesi için gereklidir.Arama motoru optimizasyonu SEO, içerik pazarlama, inbound pazarlama, sosyal medya pazarlamacılığı, Pay-Per-Click (PPC) reklam, mail marketing, Online PR çalışması gibi taktikler dijital pazarlamadan daha fazla sonuç almaya yönelik işlemler olarak sıralanabilir. En iyi sonuca ulaşmak ancak tüm işlemleri başarılı şekilde uyguladıktan sonra mümkün olacaktır.Dijital pazarlama maliyetlerinin oldukça uygun olması ve potansiyel müşteri odaklı reklam çeşitleri sebebiyle son dönemde oldukça fazla tercih edilmektedir. Reklam türleri ve teknoloji yakın zamanda daha farklı bir şekle bürünecek, dünyayı değiştirmeye ve etkisi altına almaya devam edecek gibi görünmektedir.Müşterilerin firmaların web sitelerine girmek yerine instagram ve facebook sayfalarını ziyaret etmeleri aslında bu konuyu çok iyi özetlemektedir. Dijital pazarlama bugün bile çok yeni olmasına rağmen milyonlarca kişiyi etkilemektedir.
Sizde dijital pazarlama hizmeti almak, dijital ortamda rakiplerinizi geride bırakmak, ticari yapınızı güçlendirmek istiyorsanız bizi araybilirsiniz. Nasıl ki şuan Arama Motoru (Google, Yandex, Bing vb.) üzerinden bize ulaştıysanız sektörünüz çerçevesinde müşterilerinizinde sizlere ulaşmalarını sağlayabiliriz. Dİjital Pazarlama hizmeti almak için bizi hemen arayın!